Ziek

Jawel, nu is het mijn beurt weer es 😦

Vrijdagmiddag kreeg ik keelpijn, en die werd steeds erger. Er kwam hoofdpijn bij… En na op tijd naar bed werd ik midden in de nacht wakker van een echt heel erge keelpijn, oorpijn, en een verstopt hoofd. Slecht geslapen, ik werd steeds wakker van vooral die keelpijn. Glaasjes water drinken hielp niets.

Gister was ik een dagje vrij, maar vandaag had ik ochtenddienst. Ik heb gister maar op tijd de vervanger van de baas gebeld, dat ik ziek ben. Die werd daar niet blij van, want de ene helft van de collega’s is op wintersport, en de andere helft viert carnaval. Jammer dan, maar er is echt niets aan te doen, ik kan gewoon niet werken nu. Ik ben altijd degene die invalt als iemand vrij wil, of ziek is. Zelf ben ik vrijwel nooit ziek, heel vervelend dat ik dat dan net krijg als het echt helemaal niet uitkomt op het werk 😦

Dochterlief kwam gister langs, om mijn po-ho olie terug te brengen. Die stond nog bij haar, van toen zij een paar weken geleden ziek was. Misschien stak zij mij toen aan? Ook had ze een pak mokka chocomel voor me mee (dat vond ik laatst bij haar zo lekker), een pan vers gewokt eten: gehakt, hamblokjes, krieltjes en veel verse groente. Hoewel ik bijna niets proef was dat toch erg lekker, en het was zoveel dat ik daar vanavond weer van kan smullen. En een kaassoufflé ?????? Dat is haar ultieme lievelingssnack, dus vast bedoeld om mij es echt lekker te verwennen. Zelf zou ik geen moment eraan denken om een kaassoufflé te halen voor iemand die griep heeft, lol.

Maar goed dat ik me ziek heb gemeld voor vanochtend, want ik voel me nu nog ellendiger dan gister. Zo’n beetje alles doet zeer, zelfs m’n tanden en kiezen. En ik voel me ook erg zielig nu. In plaats van lekker vrij en weer es iets leuks doen na al dat gewerk (en wat huishouden), doe ik nu niets anders dan slapen en bankhangen 😦

Maandag komt dochter weer langs, met wat boodschappen. Want omdat ik de hele vorige week heb gewerkt heb ik toen geen boodschappen kunnen doen. Als ik vrij ben zijn de winkels allang dicht hier.

Tante Siet skypte gister, dat het helaas niet gelukt was om vorige week bij me langs te komen bij de pomp. En nu wil ik nieteens dat ze langskomen, want stel je voor als ik ze zou aansteken. Die vroeg of ik cognac in huis heb, om een hete grog te maken. Helaas niet, en ook geen whisky. Alleen wat bier en rode wijn, maar daar heb ik nu echt geen trek in 😉

Geen idee of dit een fikse verkoudheid is of griep, maar fijn is het niet *hatsjoe!*

One Response to “Ziek”


Leave a comment