Zippo + Kapper

Gisteren bracht ik mijn kostbare Zippo: een gladde zilveren, met inscriptie van Rick voor Mama, naar Primera toe. Hij deed het niet meer, ook niet nadat ik er een nieuw vuursteentje in had gezet. En Zippo geeft tenslotte levenslange garantie. Ze zou bellen als ie klaar was, en ze heeft er op de bon bijgeschreven: Heeft grote emotionele waarde. Want dit is niet eentje die je even vervangt door een nieuwe natuurlijk!

Vanochtend werd ik gebeld: Hij is klaar hoor. OMG, nu al? Dochter gebeld of ze hem op wilde halen als ze weer es het dorp in gaat, want zij komt daar veel vaker dan ik. Toen ze zei dat ze haar moeders Zippo kwam halen waarover gebeld was, kreeg ze hem direct aangereikt. Een collega van de verkoopster vroeg: Zou je haar niet even de achternaam van haar moeder vragen? Eh ja, tenslotte stond er ook die aantekening op de bon! Vanavond kreeg ik hem al, toen ze bij mij kwam. Daarover straks meer…

Zelf kon ik hem niet halen, want ik zat vanmiddag in het Alfa College. Collega M. moest een knip-toets afleggen voor haar kappersopleiding, en ze heeft mij graag als model. 5 weken geleden ben ik al door haar geknipt vanwege stage, nu dus een toets. Maar er kon best al wel weer iets af, vond ze. Ja mijn haar groeit snel, en is lekker gewillig. Diverse klasgenotes moeten soms een hele tijd wachten met het afleggen van een toets, omdat ze geen model kunnen vinden šŸ˜¦

Inderdaad: het zit nu alweer leuker, echt leuk. Nog wat meer laagjes en zo. Zo leuk dat dochterlief zei dat zij en hubbie ook wel model willen zijn voor M. En dat terwijl die 2 al jarenlang roepen dat ze dat risico niet willen nemen! M. is weer geslaagd, op naar haar volgende toets. Volgens haar is over enkele weken mijn mooie kleur al wel wat uitgegroeid, zodat ik dan weer verf-proefpersoon kan zijn šŸ™‚

Oops, sorry Annerie, alweer vergeten een foto te maken van m’n nieuwe kapsel šŸ˜›

4 Responses to “Zippo + Kapper”

  1. Iris Says:

    Wat is er nou gebeurd met die ZIPPO dan?

  2. AnneRie Says:

    Terwijl een foto nemen toch zo makkelijk is šŸ™‚ Kaas zeggen, wachten op de knip (aangenomen dat dochter of kapster M foto maakt) en vervolgens netjes foto op log zetten of naar AnneRie sturen šŸ™‚

  3. Sabine Says:

    Ik ben toch ook wel benieuwd naar je kapsel! En ze waren volgens mij ook al goed wakker bij de winkel (zippo). Anders had ook zo iemand anders je zippo op kunnen halen! Nu was het gelukkig Charlotte die het was šŸ˜›

  4. Aragog Says:

    @ Iris: Hij was stuk, en ze hebben er gewoon een helemaal nieuw binnenwerk in gezet. Het enige dat nog oud was is dus het mooie omhulsel. Kan nu dus weer vele jaren lang mee šŸ™‚


Leave a comment