Veel werken…

Donderdagochtend vroeg werd ik gebeld door collega J., of ik vanmiddag kon werken? Nee sorry, de kids komen om m’n pc te repareren, en ik moet bloed doneren vanmiddag.

Toen de kinders hier net waren werd er weer gebeld, nu door de eigenaar: of ik toch niet heeeeel misschien…???? Want de baas was ziek. En er was verder niemand die kon, en ik zou ze er enorm mee helpen. Tja.

Net toen we erachter waren wat er met de pc aan de hand kan zijn, moest ik de deur uit. De kids maar in m’n huis achter gelaten, als er iets was konden ze me wel bellen. Toen ik op het werk aankwam, stond de vrachtwagen van de leverancier voor de deur. Ook dat nog 😦

Normaal worden alle voorraden op donderdagochtend vroeg gebracht. Maar omdat het gister (5 mei) een vrije dag was, waren ze nu heel erg laat. Te veel en te laat voor mij om dat allemaal in m’n uppie weg te werken voor 9 uur! Gelukkig was J. bereid een uurtje te blijven om alles na te tellen en de rookwaren aan kant te brengen. Bleef voor mij over: alle snoep en frisdrank. Ook nog best veel.

Telefoon: de eigenaar van de pomp. Ze zag vanuit haar huis de vrachtwagen staan en zei dat ze haar kleindochter van 14 langs zou sturen, om te komen helpen met bijvullen! Geweldig, in een paar uurtjes hadden we alles opgeruimd πŸ™‚ Het meisje vond het zo leuk dat ze nog een poosje bij me bleef, en ik heb haar toen wat eenvoudige handelingen op de kassa uitgelegd. Ze vond het geweldig om uiteindelijk zelf ook een paar klanten te helpen. En volgende week komt ze na school weer langs om me te helpen πŸ˜€

Want het lijkt erop dat de baas wel even ziek kan blijven, en dat ik dus de komende tijd veel werken moet. Dat was even wat geregel, maar het lukt wel. Zo heb ik allereerst Sanquin gebeld dat ik vandaag niet kon komen bloed geven, ik krijg een nieuwe oproep. Verder komt volgende week dinsdag Cassie logeren. Vanwege mijn verjaardag a.s. zaterdag, en op kraamvisite.

Dochter stelde voor dat Cassie dinsdag dan wel gelijk naar haar toe kan rijden, en dat ik daar dan heen kom na mijn werk. De volgende dag met Cassie ontbijten, en samen tegen 2 uur de deur uit. Moet lukken πŸ˜‰

Nu ben ik eerst lekker een paar dagen vrij. Voor vrijdag zei ik dat ik dan boodschappen moest doen voor m’n verjaardag, en toen werd een collega gevonden om dan te werken. Het weekend was ik al vrij vanwege verjaardag + moederdag. En maandag zien we dan wel weer…

Vrijdag wat schoonmaken, en flink wat boodschappen in huis halen. Zaterdag = jarig. Zoonlief komt niet, want die zit midden in de verhuizing met z’n vriendin, en om dan zo’n 6 uur in de auto te zitten, heen en weer, om even langs te komen, vind ik onzin. Hij stelde voor dat ik dan zo snel mogelijk een lang weekend bij ze kom logeren. Ze hebben nu ook een logeerkamer, wonen bij een oude vriendin van me om de hoek nu (Leidschendam), en natuurlijk lokt het strand (Scheveningen) mij altijd πŸ˜€

De laatste jaren namen de kids me op mijn verjaardag mee op stap, maar daar is kleinzoon nu net even te klein voor. Wel is er iets heel leuks te doen: de Highland Games! Vlakbij huis op sportpark Meerdijk en ik wil daar al jaren heen, maar moest altijd werken. Nu eens vrij, en dus ga ik daar lekker zaterdag naartoe. Op de fiets, want vlakbij. Tegen de avond ga ik dan naar dochter, die voor eten zorgt.

En dus ben ik met mijn verjaardag dit jaar alweer niet thuis πŸ˜›

2 Responses to “Veel werken…”

  1. Cassie Says:

    Ik vind het prima. Alleen maak ik wel een vermoedelijke omweg via Assen vanwege een ander sociaal bezoekje.

    Hebben we morgenavond eventjes telefonisch contact?

  2. Tineke Says:

    Wat nou “oude vriendin” haha. Nix oud. Maar dat van zowat “om de hoek” klopt wel hoor. Ik ga snel een bak koffie bij ze drinken op de Caan. Mocht je naar Leidschendam gaan, geef dan even een seintje. Dan kunnen we elkaar misschien even zien. Neem voor het strand nog even een dikke jas, sjaal, muts met oorkleppen en gewatteerde laarzen mee.


Leave a comment