Beeldschermstuurprogramma NVLDDMKM

Sinds donderdag (na een automatische update van Windows…??) crasht mijn pc telkens als ik in Second Life zit, of in Runes of Magic, games dus, waar de videokaart flink hard voor moet werken. Maar daarom heb ik juist ook een hele goede gekocht! Emailen en internetten gaat goed, ook een filmpje kijken op youtube kan wel. Alleen dus niet gamen. En dat doe ik nu juist zo graag, vooral SL kan ik echt geen dag (avond) missen 😦

Het scherm gaat dan op zwart, en na reset (ik kan de pc niet normaal afsluiten want: geen beeld) krijg ik de melding:
Beeldschermstuurprogramma NVLDDMKM reageert niet meer en is hersteld. Niet dus, want even later gebeurt precies hetzelfde, met weer dezelfde foutmelding, grrrrr….

Het is niet het beeldscherm zelf, want ik had dit ook nadat ik de oude van boven had aangesloten op mijn pc. Ik heb op de Nvidia website de laatste updates gehaald, dat hielp ook niet. Ondanks dat ik o.a. van de Windows Probleemoplosser dit advies kreeg: Een probleem met uw NVIDIA Graphics Driver oplossen. NVIDIA Graphics Driver werkt niet meer naar behoren. Een stuurprogramma-update zorgt er mogelijk voor dat het probleem niet opnieuw optreedt wanneer een dergelijke update beschikbaar is.

Vandaag waren de kids hier, maar ook die konden geen oplossing bedenken. Schoonzoon heeft echt van alles geprobeerd, hij ging zelf in Runes of Magic en zag hoe ie crashte, maar helaas, zucht 😦

Ik heb Runes of Magic helemaal van de pc af gegooid, hoe graag ik het ook speel, want ook die had een grote update vorige week woensdag, dus wie weet… Maar nee dus. Daarna ging het crashen in Second Life gewoon weer vrolijk door 😦

Ik plaats dit hier in de hoop dat er hier misschien iemand leest die dit ook weleens heeft gehad, en me kan vertellen wat er aan scheelt, en vooral: wat eraan te doen is. De probleemrapporten geven 2 verschillende meldingen na elke crash, die plak ik hieronder, voor geval dat. Please als je weet hoe ik dit oplos, laat het me ff weten!!!! PC is van oktober 2009, dus net een half jaar oud, Vista erop, de videokaart is Nvidia Gforce 9400 GT

——————————————–

Probleem

Onverwacht afgesloten

Datum

4-5-2010 0:03

Status

Er is een oplossing beschikbaar.

Probleem met handtekening

Naam van probleemgebeurtenis: BlueScreen

Versie van besturingssysteem: 6.0.6002.2.2.0.768.3

Landinstelling-id: 1043

Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem (sommige bestanden zijn mogelijk niet meer beschikbaar)

Mini050310-01.dmp

sysdata.xml

Version.txt

Extra informatie over het probleem

BCCode: 116

BCP1: 862E5008

BCP2: 8CEECA50

BCP3: C00000B5

BCP4: 0000000A

OS Version: 6_0_6002

Service Pack: 2_0

Product: 768_1

Servergegevens: f93ff837-bfed-46f4-98b5-1a00774057f9

———————————————

Probleem

Videohardwarefout

Datum

2-5-2010 0:40

Status

Er is een oplossing beschikbaar.

Beschrijving

Een probleem met de videohardware heeft ervoor gezorgd dat Windows niet meer goed werkt.

Probleem met handtekening

Naam van probleemgebeurtenis: LiveKernelEvent

Versie van besturingssysteem: 6.0.6002.2.2.0.768.3

Landinstelling-id: 1043

Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem (sommige bestanden zijn mogelijk niet meer beschikbaar)

WD-20100502-0035.dmp

sysdata.xml

Version.txt

Extra informatie over het probleem

BCCode: 117

BCP1: A7C11300

BCP2: 8D01A650

BCP3: 00000000

BCP4: 00000000

OS Version: 6_0_6002

Service Pack: 2_0

Product: 768_1

Servergegevens: 3cc8ea2d-cb42-4185-b0a2-18e8c5ed3c67

HELP !!!!!!!!!

(waarmee ik ook gelijk nog 2 verslechteringen tegenkom van web-log: ik kan de letters geen andere kleur meer geven (had HELP rood willen maken) en ik kan de letters niet kleiner, groter, grootst meer maken)

7 Responses to “Beeldschermstuurprogramma NVLDDMKM”

  1. Caro Says:

    Het enige wat ik ervan weet is dat beeldsturingsprogramma’s en Vista elkaar niet leuk vinden. Je zou dus kunnen overwegen om naar XP of Windows 7 te kijken, die hebben veel minder bugs. Tenzij je geen Vista gebruikt, dan weet ik het echt helemaal niet meer.

  2. Aragog Says:

    Ja, ik gebruik wel Vista, omdat de nwe pc dualcore is. Met XP zou ie weer veel trager worden volgens Char. Tja Win 7…

  3. Cassie Says:

    Wat ook wel eens nare effecten wilt geven is als je een conflict krijgt tussen twee landen versies. Bekend voorbeeld is bijvoorbeeld een Nederlandse versie van Windows met een Engelse versie van Office of vice versa.

    Ik neem ook aan dat je de laatste driver van je videokaart hebt geïnstalleerd?

  4. Eva Says:

    Ik zit nu met precies hetzelfde probleem…
    Het is echt vreselijk! Niet op SL kunnen vooral :P.
    Ik heb al van alles geprobeerd, laatste drivers, ander thema gebruiken.. Zelfs keys in regedit aangemaakt.
    Heb je al een oplossing voor dit probleem gevonden? Zoja, zou je me dan willen mailen?

    Groetjes, Eva.

  5. Leo Verton Says:

    Om gek van te worden ja…. Ik zit al maanden met het zelfde probleem en heb al van alles geprobeerd, telkens de laatste videodrivers geinstalleerd maar het probleem blijft. Aan de helpdesk van packerd bell heb je ook al geen donder. Iemand adviseerde mij om een complete system recovery uit te voeren. Oef, daarna kun je al je programma’s weer opnieuw gaan installeren, ben je al je instellingen kwijt en moet je ook weer alle updates gaan zoeken, en of dat wil helpen betwijfel ik ten zeerste. Drie dagen werk lijkt me dus voordat ik daar aan begin wil ik eerst nog eens even verder kijken. Mocht iemand nog andere suggesties hebben dan hoor ik die graag. PB iXtreme 16628 desktop dus met nividia geforce GT220.

    Leo

  6. Aragog Says:

    Zoals ik in een later blogje meldde (zie onder categorie Computer), was mijn probleem verholpen nadat ik een nieuwe nvidia card gekocht had. Kennelijk was de mijne dus stuk… Ook al was die pas een maand of 15 oud 😦

  7. Leo Verton Says:

    PROBLEEM OPGELOST

    Op internet kun je honderden mensen vinden die het zelfde probleem hebben, die radeloos zijn, alles geprobeerd hebben, en ten einde raad maar een nieuwe pc kopen. Of een mac, want daar schijnt zich het zelfde probleem ook voor te doen. Het is iets met Nividia, windows temperatuur regeling en dingen die niet goed passen. Hoe dan ook, eindelijk, na een week zoeken, proberen, zinloos dure helpdesks bellen, alles tevergeefs opnieuw installeren, vond ik hier de volgende oplossing:

    http://social.answers.microsoft.com/Forums/en-US/vistagaming/thread/6a07a6e9-7a46-4efe-8c99-1de8b050ae36

    Gewoon even doen en klaar is kees. Hieronder de gekopieerde post.

    PROBLEM SOLVED:

    I had the same problem with an HP HDX18 with the nVidia GeForce 9600M GT.. First with Vista 64 and then with Win 7 64 in-place upgrade, then with a clean disk install, when I would install any nvidia driver dated after July 2008, the display would flicker, freeze, go black, then come back showing the message “Display driver stopped responding and has recovered”. tBasically the driver crashes every minute or so.

    I ran across this thread on the nVidia forums and it completely fixes the problem. According to the posters, it’s totally an nVida issue because the chip does the same thing on Macs too. It’s a little complicated to implement in that you have to add 4 keys to the system registry. But in 10 minutes I had solved my problem with the only side affect that my display GPU runs 5 deg. C hotter. (The fix has something to do with system that slows the GPU to keep the temps down.

    You can find the thread here: http://forums.nvidia.com/index.php?showtopic=152956
    I’m a computer expert who was so disheartened by this issue because i figured i’d never figure it out. I couldn’t believe that it worked just like that.

    I’ll paste the guts of the fix and add my hints in CAPS.

    1.Open up Regedit and go to HKEY_LOCAL_MACHINESYSTEMCurrentControlSetControlVideo********000
    The *’s will be random numbers. There will be a few of them, pick the one with the most stuff in it.
    [THIS SEEMED A LITTLE VAGUE, BUT THERE WERE IN FACT SEVERAL KEYS **** AND BENEATH THOSE, A COUPLE OF THEM HAD 000 AND 001. FEELING AROUND A BIT, IT WAS EVIDENT THAT ONE HAD SOME NVIDIA-SOUNDING CLUES AND CHOSE THAT ONE]

    2.Create the 4 Powermizer keys (these will all be DWORD):
    [JUST RIGHT-CLICK TO THE RIGHT OF THE CHOSEN SECTION AND YOU’LL HAVE THE OPTION TO CREATE A NEW KEY.]
    PerfLevelSrc
    PowerMizerEnable
    PowermizerLevel
    PowermizerLevelAC
    3.Change the values (double click on them) to:
    [I CHOSE HEX, NOT DECIMAL, HERE WHICH OBVIOUSLY WAS ONLY RELEVANT TO THE FIRST VALUE]
    PerfLevelSrc 3322 (I changed to 2222 to completely disable PowerMizer)
    PowerMizerEnable 0
    PowermizerLevel 1
    PowermizerLevelAC 1
    4.Reboot and Powermizer will be disabled!
    [NOW HERE’S A WEIRD THING. FEARING THE POTENTIAL OF INCREASED HEAT, I WENT BACK IN TO PLAY WITH THE NUMBERS. i EVEN SET POWERMIXERENABLE TO 1 AND THE PROBLEM IS STILL GONE.

    LET ME KNOW WHAT HAPPENS.]


Leave a comment